TOPlist
Sledujte nás:

Datum registrace: 03. 07. 2014

Jak si nahrát profilovou fotku?

Morndw

Sebekoučink

Váš cyklus již skončil. Pro pokračování v Sebekoučinku si založte nový cyklus.

Získané body

Tento měsíc: 0
Celkem: 12832
Zobrazit více

 

?

Jak sbírat body

Počítadlo pohybu

Můj pohyb
Chůze: 0 km
Kolo: 0 km
Cvičení: 0 h 0 min
 
Všichni uživatelé
Chůze: 136794.90 km
Kolo: 66657.70 km
Cvičení: 5694 h 36 min

Přátelé

Lektoři

?

Jak si přidat lektora

Upozornění: Jedná se o blog uživatele STOBklubu, který neprochází kontrolou a nemusí splňovat zásady STOBu.

Proč tak málo

25. 03. 2015

Zatím jsem nepsala, ale dnes jsem četla blog od Ladull, Hlad- přítel či nepřítel. O anorexii a v komentářích zazněla výtka, proč vlastně zapisovala, když se necítila tlustá. Že to nebylo pro ni.

Nemyslím, že chyba je v zapisování jako takovém. Tyhle stránky můžou přinést hodně komukoli, kdo chce svůj jídelníček ohlídat v určitých mezích, ať už chce se svou váhou hýbat nebo ne. (Nakonec, vždyť nabízejí změnu ke zdraví, ne k hubenosti.)

 Chyba je ve snaze hubnout rychle a za každou cenu, nejlépe podlézt semaforky, nejíst vůbec a namluvit si, že takhle je to vlastně mnohem lepší. Potom to končí víkendově vyžranou lednicí (v tom lepším případě), nebo jiným bludným kruhem :(

Co mi ale připadá jako další chyba, je výše nastaveného příjmu pro hubnutí, která se automaticky spočítá. Někdy mám pocit, že je tam chyba v programu, protože není přece možné, aby každému nastavil příjem kolem 5000kJ. Člověk se pak snaží, snaží, chvilku to vypadá nadějně a pak se to sesype, jedním nebo druhým směrem. Jen málokdo z těch, co poslouchali moudra typu "nežer, jsi tlustá", si uvědomí, že 9000kJ (2,2kcal) je v pořádku a navýší si příjem aspoň na 7000kJ. Nebo i víc, pokud jsou mladí a sportují.

Když porovnávám příjem pro hubnutí v různých programech, je STOB vždycky hodně nízko, skoro nejníž, v mnoha případech pod bazál. Navíc nastavuje stejnou vstupní hodnotu bez ohledu na délku cyklu nebo počet hubnutých kg. To má nějaký fyziologický důvod?

Dost by mne zajímalo proč to tak je. Nepřipadá mi to zdravé.

Nemělo by se to přehodnotit? Vím že je možnost individuálního nastavení, ale kdo ze začátečníků na to přijde včas?

Hodnocení (15 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

28. 05. 2016 10:23
Momentálně nezapisuji, protože se nesnažím hubnout. Snažím se jíst rozumně, ale při hubnutí mi program se zadáním mírné aktivity 1x týdně nastavoval tvrdošíjně příjem 5000 kJ. Je pravda, že jsem poměrně malá - 160 cm. Sama jsem zvýšila limit na 5400 kJ, ale v průměru byl můj příjem během hubnutí okolo 6000 kJ. Prostě občas se to dodržet nedalo - hlavně na služebkách, občas byla nějaká oslava a tak podobně. To by člověk nežil. Navíc jsem ani těch 5400 kJ neměla snahu nějak otrocky držet. Spíše jsem měla běžný příjem (bez oslav) o něco vyšší. Průměr hubnutí za dobu cíleného hubnutí činil cca 0,625 kg/ týden, poté jsem šla při udržovacím cyklu s váhou ještě dolů - za 4 mesíce celkem 4 kg. Postupně jsem přidávala kJ, protože jsem stále mírně hubla, pak Naďa poradila, abych zapisovat přestala. Což jsem zkusila, prozatímní výsledek byl, že to skočilo ještě dolů. Asi jsem z obav, že nad kJ nemám plnou kontrolu, režim spíše zpřísnila, navíc jsem měla velkou alergickou reakci doprovázenou silnou migrénou, což mi v jídle moc nepomohlo. Ted´ už snad váhu konečně držím. Toť jsou mé zkušenosti se Sebekoučinkem po 3/4 roce neustálého zapisování. Celkově velmi pozitivní, jen je třeba mít přiměřeně nastaveno a nebrat automaticky jakouloli cifru, kterou sebekoučink vyhodí..
16. 04. 2015 16:50
Někdo to tu už zmiňoval ale bylo by opravdu dobré kdyby si člověk mohl snížit příjem bílkovin.
26. 03. 2015 14:14
Mně STOB nikdy nevypočítal příjem nižší než 6500 kJ- záleží na tom, kolik si člověk dá cíl zhubnout a v jakém čase. Já to nehrotila, takže jsem měla někdy i problém všechny kJ ujíst.
26. 03. 2015 09:00
Jo a jeste chci podotknout, ze u me teda funguje i nastavení, protoze za 7 týdnu jsem zatím shodila 4 kila.A to si myslím, ze je optimální:-))
26. 03. 2015 08:57
Já se také pridávám k tomu, ze Sebekoucink je hlavne o tom, abychom se naucili zdrave jíst a zít a hlavne se naucili poslouchat své telo. Me teda ohromne pomohl a i kdyz nevyplnuji úplne kazdý den semaforky, pomáhá mi mít prehled. Pomohl mi hlavne jak zacít a pomáhá i ted. A u toho zadávání vstupních hodnot nikdy nemuze nastavit pro jednotlivé osoby úplne presne, co má kdo jíst, tak aby hubnul jak chce. Protoze (vidím to i u sebe), behem cyklu jsem se treba zacala víc hýbat... Stobklub je i o tom, ze se clovek podelí o zkusenosti s ostatními, nebo pozeptá, kdyz neví jak dál. Já teda na nej nedám dopustit v zádném prípade. A jeste k tomu dodám, ze treba u nás v Nemecku funguje spousta podobných programu na internetu a podotýkám, ze za vsechny se musí platit ! A nejsou to malé peníze!!
25. 03. 2015 22:28
Informace pro jayyy: blog Moje zkušenosti se Sebekoučinkem byl několik dní na špici, než ho jedna uživatelka shodila: http://www.stobklub.cz/blog-zapis/nada/20693/
25. 03. 2015 19:57
Souhlasím se Sašou, hádám podle sebe.Jasně, všechno vím, to je pořád dokola, takže všechny úvodní nudné teorie přeskakuju..... No a pak se k tomu vracím, protože mi něco dochází a něco zase ne.
25. 03. 2015 17:59
Já jsem měla na začátku při hubnutí nastaven příjem na 5300 Kj a sport 3 hodiny týdně. Když jsem jela podle semaforků tak jsem hlad nikdy neměla a hubla jsem pomalu. 15 kg dole za 6 měsíců. Musím dodat, že jsem vše poctivě zapisovala, žádné uždibování, tuhle kostička čokolády, kolečko salámu, sladké nápoje apod.... Pak jsem vážila a udržovala další 4 týdny. Dva roky si nastavuji cyklus na udržení, abych věděla příjem a odhaduji. Stále se držím. Když mám zvýšený výdej, přidám jídlo a vše funguje. Sama za sebe můžu říct, že je na Stobu skvělý program.
25. 03. 2015 17:57
Zapisování je dobré, hodně mi pomáhá při kontrole, je fakt, že při mých letech a špatném metabolism ubývá váha pomalu. Mám nastaveno 5600 kJ a hlad nepociťuji, I když mám zvýšený pohyb na zahradě nebo sport, pak spíše večer druhá večeře přijde k chuti. Trochu mne ale zarazilo, že nefunguje v programu propojení pohybu-spálených kalorií a toho, co jsem snědla. Jsem začátečník, tak snad na to časem přijdu.
25. 03. 2015 17:10
Měla jsem také nastaveno 5 000 kJ a pokud jsem dodržovala složení jídelníčku, tak jsem na váze ubývala pravidelně a bez potíží (při absenci sportu). Hlad jsem neměla.
25. 03. 2015 15:52
Já myslím, že to je správně, zezačátku jsem měla něco kolem 6000 Kj a šlo to moc rychle, tak jsem navýšovala postupně o 400 kJ až to bylo těch správných 0,5 kg týdně. Zhubla jsem 9-10kg a teď už půl roku udržuju na 9000 KJ. A povícekrát to přešvihnu. Když, ale odečtu pohyb (převážně chůzi a cvičení tak je to o 1500 - 2500 KJ méně). Takže za mě bych řekla, že to je o tom, jak si to srovnám v hlavě.
Udržuji = pohyb + jídlo, pokud se z nějakého důvodu nemohu pár dní hýbat snažím se trošku ubrat (i když mě to moc nejde). Je fakt ža za ten půl rok si váhu držím.
25. 03. 2015 15:50
Já jsem celou dobu spokojená,mám nastaveno zhubnout /a to opravdu hodně/ a vypočítalo mi to spotřebu 7500 Kj a to se snažím držet a hubnu opravdu krásně...postupně jsem přidávala pohyb/a to jen opravdu po trochách,jak mi to tělo dovolilo/ a jsem spokojená...hubnu,nemám hlad a ubývají mi pomalu a jistě centimetry...a tak to má přece být...je důležité asi v úvodním dotazníku dát pozor co uvádíme za údaje....držím palce ať se nám všem daří..
25. 03. 2015 14:09
Dámy a pánové, chtěla bych vás malinko zarazit - dám osobní příklad. V životě jsem nebyla vychrtlá, ale sportovala jsem a neměla jsem s váhou problémy - měla jsem prostě normální, hezkou a pevnou postavu. Po třicítce...a možná i vlivem omezení přirozené pohybové aktivity jsem začala také přibírat - ano, patřím mezi vás, co bojujete s váhou...a patřím mezi vás, co jste celoživotně málo jedli. Vždycky jsem jedla dobře, zdravě, pravidelně - ani při studiích správných oborů mi nepřišlo, že bych měla něco opravovat, nepřibírala jsem a byla jsem spokojená a zdravá. Když jsem se sem před lety přihlásila a zkusila si, jaký mám příjem - sotva jsem dosahovala 4500kJ - takhle jsem jedla celoživotně, už si nepamatuju, kolik mi sebekoučink vypočítal - ale bylo to moc:-) Dnes jsem to schválně kvůli tomuto blogu zadala znovu - nikdy jsem nedržela diety, pohybuji se 4-5x týdně - sebekoučink mi vypočítal 7300kJ. Podle Inbody - na kterém jsem byla cca před 2 měsíci můj příjem nemá klesnout pod 1539kcal - tj. 6464kJ. Podle mého názoru - nastavila jsem si, že chci zhubnout - mi to sebekoučink pro začátek nastavil skvěle. Co myslíte?
25. 03. 2015 14:02
souhlas z Beatkou...
25. 03. 2015 14:01
andrea03: ano, roli hraje i tělesná váha výchozí a také cílová. A pro představu a nevěřící Tomáše: Kdysi při registraci po úrazu, kdy jsem se hýbala dost omezeně a s velkýma očima si zadala na 12 týdnů i nějakých 10 kilo, pohyb mírný, mi program nastavil 7000 při 77 kg živé váhy. Takže ne, nedává to všem 5000 :-D
25. 03. 2015 13:58
No asi sa to nedá všetko vysypať na nováčika hneď na začiatku :-) Asi tu musí pobudnúť nejaký čas, byť aktívny a aj sám premýšľať ... Ale nejaký taký článoček by mohol byť medzi ostatnými odbornými článkami... nielen v diskusiách k niektorým blogom - ktoré sú pre tých, ktorí nemajú zatiaľ priateľov , často neprístupné.
25. 03. 2015 13:58
Tak já přidám taky svoji trošku do mlýna, já si myslím, že příjem se odvíjí od toho, kolik člověk chce zhubnout za určitý časový interval, když jsem si dala 5 kg za 8 týdnu, tak jsem měla příjem 5500 1,5 – 3 hodinách cvičení, cvičila jsem víc tak jsme zadala 3-5 hodin cvičení a nastavení se zvedlo na 6000. Za 8 týdnu jsem stejně zhubla přesně 4 kg takže půl kg týdně. V druhém cyklu už mám nastaveno zhubnout "jen" 3 kg za 8 týdnu a při pohybu 4-5 hodin mi nastavil koučin příjem 6600 je pravda že tak velké navýšení jsem nedala a zatím mám 6400, ale pořád hubnu cca pul kg týdně. Takže přidal, ale já ubrala v tom kolik chci zhubnout. Ale o to ani tak nejde spíš o tom jak píšete. Takže pač jsme přes ty čísla – statistik – tak si myslím, že výše příjmu se odvíjí nejen od toho kolik kdo vážíme a měříme, a zda cvičíme či nikoliv, ale také od toho jaké si dáváme cíle. Kdybych si na začátku nastavila, že chci zhubnout 10 kg tak si myslím, že bych taky asi začínala na těch 5000. Jinak program super, jsem z něho nadšená a bazál je něco co jsem před registrací na tyto stránky skoro ani netušila co je)
25. 03. 2015 13:54
prave...nikde jsem tohle nenasla...kdyby tu bylo nekde alespon videt, co si teda precist...ja jsem tu uz dlouho a o blogu Nadi nevim...clovek proste nema cas tohle studovat...melo by to byt nekde v sebekoucinku nebo primo u tech otazek napsane...
25. 03. 2015 13:47
při dalším cyklu NEZAŠKRTÁVÁ tři pokusy (o tom tady taky informace najde) a program mu vypočítá víc. Plus jsou tu blogy například od Nadi, kde velmi dobře vysvětluje další postup po prvním hubnoucím cyklu. A informace jsou i v častých dotazech a diskusích.
25. 03. 2015 13:45
afrais- ale ten chronicky dietar jedl treba tak malo pred nekolika lety..to nemusi byt zrovna v okamziku, kdy nasel tyto stranky...ted pisu osobni zkusenost...a to jsou vsechno aspekty, ktere by nekde mely byt na očích...je jasne, ze clovek, ktery momentalne jí kolem tri tisic KJ, tak 5tisic je ok..ale prijem se nikde nenavrsuje..v dalsim cyklu je to stejne...pises Chronický dietář má nižší příjem ze začátku proto....ale co dál?? pri dalsim cyklu?
25. 03. 2015 13:42
Myslím,že Simča to napsala hezky-přemýšlet a slepě neopisovat .Sebekoučink je super věc,nedám na něj dopustit,protože mi hodně pomohl v mých začátcích a je tu skvělá podpora pro lidi co se sebou chtějí něco udělat.Ale zase si myslím,že se vším s mírou.........život nejede podle tabulek,jsme každý jiný a občas to chce i dát na dobře míněnou radu,které si myslím,že jsou tu hlavně od Saši k dispozici a nebát se.Nebát se jídla,nebát se pohybu ,nebát se toho,že začnete žít jinak :)
25. 03. 2015 13:41
ne, nehlásí se jen chroničtí dietáři, já reagovala na tu poznámku o nich a na to, že ten nízký příjem obvykle vyskočí někomu, kdo se nehýbe a zaškrtává tři a více pokusů o hubnutí a skutečně to zkoušel roky různými dietami - to je chronický dietář se zpomaleným metabolismem, protože žil v přesvědčení, že musí jíst míň a míň a míň...
morndw: no právě, proto je tak důležitá osvěta a o těchhle věcech mluvit a vysvětlovat, že tahle logika tak docela neplatí - a přesně o to se snažíme :-)
25. 03. 2015 13:33
Sanyz, ano, řekla bych, že to je podstata. Jenomže kdo to těm lidem vtloukl do hlavy ?
No, to už je na jinou diskusi :)
25. 03. 2015 13:29
nemyslím že se tady hlásí jen chroničtí dietáří....takže bych bych to nsevalovala "jen na ně! " na druhou stranu kdo zavítá na tyto stránky, jistě si předem vše pročte, než začne vyplnovat jidelníček....i kdyby ale chtěl slepě vyplňovat, tak tam napíše vše a chce vědět jak je na tom, já to zezačátku brala jako školu, a apodle semafórku jsem se řídila, aby to bylo vyvážené... teprv z časem jsem to začala chápat.
25. 03. 2015 13:28
Saši, i díky tobě tu spousta šikovných článků, pomůcek, videoblogů apod. přibyla a to je dobře:-)!
Oproti začátkům mým (a mnoha dalších, kteří k postupnému už navyšování dospěli) je to určitě pestřejší:-)
25. 03. 2015 13:27
Všechno jsem tady pročetla a ,,vytahuju" z toho jednu věc...píše i Saša....je to hloupá a zažitá věc....hubnout rovná se....jíst míň..málo....a ještě míň...k tomu,že to tak není, jak si to nastavit a co s tím dělat jsme došli všichni, co jsme tady...postupně, stejně bychom kdysi nevěřili. Holt to chce číst, hledat odpovědi na své otázky a ne jen slepě poslouchat semaforky.....
25. 03. 2015 13:26
Aha, to je pravda s tím skokem :)
Skoro to vypadá, jako by žravky měly mít jiné úvodní nastavení než chronické nežravky :) I když váží stejně :)
25. 03. 2015 13:24
keramika: viz níž - on by to fakt byl problém, protože většina lidí, co hladověli, by začala tloustnout, což by je hodně rychle odradilo!
25. 03. 2015 13:22
taky bych se přikláněla k tomu, zdůrazni to nějak pro ty co jsou tady poprvé... já bych uvítala aby to počítalo vyšší příjem a pak postupně snižovat, naopak to je trochu takové že se tomu nevěří, budu zvyšovat abych hubla, né každý tomu uvěří.....mě to taky trvalo dooost dlouho...
25. 03. 2015 13:22
A mě baví vyplňovat tabulky :D

Ale vážně. Myslím, že spoustu lidí, kteří to vědomě nestudují, jen to chtějí zkusit, ten velmi nízko nastavený start prostě odradí během prvního týdne. A mají hotovo. Jen další důkaz, že oni prostě pro hubnutí nejsou ti praví.
Je to škoda, myslím.
25. 03. 2015 13:21
jo, ještě o tom naučení se složit jídelníček sami a ne jen slepém vyplňování: jsou tu různé lekce, pod zábavným hubnutím se tyto informace najdou, najdou se opět i v diskusích a blozích, opakujeme to pořád dokola - takže platí to samé: kdyby bylo všechno na úvodní stránce, tak to nikdo nečte a honem zmizí, než by se tím měl prokousávat :-)
25. 03. 2015 13:20
Chronický dietář má nižší příjem ze začátku proto, že jedl hodně málo. Když začne jíst, co by doopravy měl, skokově, tak taky skokově prudce nabere. Jeho tělo je v šetřivém režimu a jak ráda říkám, "tloustne i z okurky". Proto musí navyšovat postupně, až se dobere tam, kde má být. Ostatně, už když se tu vedly teď nedávno debaty o bazálu a vhodné výši příjmu, upozorňovala jsem, že i při postupném navyšování může dojít k zastavení hubnutí, nebo dokonce nabrání, které se ovšem zase srovná! I tak je to pro mnohé psychologický problém. A pro dietářku, která chce zhubnout, zaregistruje se a začne prudce přibírat? To by asi nešlo :-) Tělo dietáře se musí napřed naučit, že má příjem energie pravidelný a čím dál vyšší, až se dostane k tomu dostatečnému na fungování. Jak je v úsporném režimu léta, stačí mu velmi málo a všechno navíc ukládá jako tuk na horší časy - protože je zvyklé, že ty horší časy má vlastně skoro pořád.
Ad úpravy výše příjmu podle změny pohybové aktivity: o tom se tu vedou debaty neustále, takže i nováček má šanci na to narazit. Kdykoli se někdo nový zeptá, protože tápe a neví, jak moc by měl jíst, snažíme se odpovědět. Odpověď a doporučení se najdou i v debatních skupinách nebo častých dotazech. Není možné mít zahrnuté hned u registrace úplně všechny varianty. To, že si tam člověk nastaví, jak se hýbe, při založení cyklu najde. Problém je spíš v tom, že většina lidí má zakódované, že musejí jíst málo, když chtějí zhubnout, a tak ubírají na skutečném pohybu a snižují si i příjem, protože se jim to zdá moc. Ale jak říkám, tyhle věci se tu probírají dost často a odpovědi na ně se najdou.
25. 03. 2015 13:19
teď z během času, taky bych řekla že to počítá až moc obecně, a málo, taky bych uvítala nastavit si jiný poměr i bílkovín a isacharidů, moc bílkovin nemohu kvůli ledvinám a od nutriční mám jiný poměr příjmu, který je 8000kj, ale semafórky tady zelene nemám, jedu podle toho, jak mi to ukazuje celkové množství v gramech....aby jsem to měla v souladu z mým individuálním programem.
25. 03. 2015 13:16
chronicti dietari maji sklon i k tomu, ze kdyz jim nastavi program na 5tisic, jsou schopni si to jeste snizit..melo by se vic informovat a dat lepsi info...vidim to jako velmi důlezite..
25. 03. 2015 13:14
presne tak, cimsa...souhlasim..
25. 03. 2015 13:13
Tiež si myslím ( už už som to tu chcela napísať ), že by sa tí chronickí dietari nemali trestať a dať im ešte nižší príjem !!! Skor by sa mali naučiť správne funkčne jesť.
25. 03. 2015 13:06
Sama jsem na Stobu s přestávkami už třetí rok, ale navýšení příjmu orptoi nastavenému jsem si troufla až nyní. A to po poměrně velké diskusi, která se tu rozvířila. A musím říct že to opravdu funguje, samozřejmě pohyb mám také, bez toho by mě to asi nebavilo, ale přimlouvám se na upozornění pro nováčky a pro zdůraznění toho, že zde by se měli opravdu naučit si poskládat jídelníček a získat nové jídelní i pohybové návyky. Není o to slepém vyplňování semaforků a tabulek:-(. I když přiznávám, že moje první cykly tak vypadaly. Sice jsem napoprvé zhubla, ale teď mě to víc baví:-)
25. 03. 2015 13:04
Alebo problém bude ešte v tom, že sa na tomto príjme zotrváva, aj keď sa navýši pohyb, a zotrváva sa na ňom pridlho bez navyšovania - alebo udržovania. Však to už Nada napísala, ako by to správne malo prebiehať. Škoda len, že som to nikde nenašla, keď som začínala ja !
Inak tiež tieto tabuľky-program neberiem dogmaticky, ale len orientačne. Občas zapíšem, občas nezapíšem.Podľa toho o čo mi práve ide :-))))
25. 03. 2015 13:00
Myslím, že by ale nebylo na škodu umožnit programu uživatele výrazněji upozornit na nutnost zvýšit si příjem, pokud se zvýší výdej. Nejsem zde dlouho a musím konstatovat, že jak je program skvělý, perfektně se mi s ním hlídá jídelníček a hlavně váha jde po druhém dítěti pomalu a jistě dolů, tak příjem mi spočítal tak nízký 5 300 kJ, že bych ho nebyla schopná dodržet. To hubnu poprvé v životě a hýbu se. Sama jsem si ho zvýšila, vím, jaký mám bazál, a pokud mám víc pohybu, tak si příjem ještě navyšuji. K tomu jsem ale použila svoje znalosti, které kdybych neměla, tak by na to sama nejspíš nepřišla. Nováček musí být hodně aktivní - číst blogy, články, komentáře - aby se zde tuto informaci dozvěděl.
25. 03. 2015 12:59
Nevím, proto se ptám na důvody. Nejde o 5000, ale o nastavení obecně.
Našla jsem si svůj začátek tady. Program mi spočítal 6700kJ pro hubnutí, nenastavovala jsem předchozí diety a koeficient pohybu mám 1,3 (ale už si nevzpomínám, co jsem tam zadala). Jenže zároveň mi v jiném programu vyšel bazální metabolismus 6900kJ. Tak jsem přihodila na 7700 a po pár týdnech na 8000kJ (mám ráda kulatá čísla) a dalo mi to 11kg za 12 týdnů. Ostatní doporučení, jako poměr bílkovin, sacharidů, pokračování 12týdnů udržování a postupné navyšování taky, jsem velepečlivě dodržela a jsem spokojená velmi. Jen to startovní číslo mě mate.
A u chronických dietářek je vhodné ten příjem dále snižovat? Nebylo by funkční naučit je jíst víc tak, aby se nemusely tajně docpávat cukrem?

Neberte to prosím jako kritiku, jsem zvědavá a ptám se.
25. 03. 2015 12:56
Ano, to je pravda, že keď nazaškrtneme pokusy o hubnutie, tak nám program ponúkne viac, mne konkrétne 5 600 kJ s 0 pohybom. To už je lepšie - ale ešte lepšie by bolo začať medzi 6 000-6 500 kJ. Asi nieje v poriadku vzorec :-))))
25. 03. 2015 12:54
ano...nastaveni tri a vice pokusu...to je ten problem..ale nikde neni napsane, ze kdyz cvicis, ze se to nastavit nemusi...zkousela jsem to nekolikrat a vzdy stejne..ale dohadovat se nechci...tento program je pro me konkretne spis takova berlička...zapisovala jsem minimalne..spis mi slo o nové a nezkusené členy..osobne mam dole 18kg bez zapisovani..ovsem, kdyz se hubnuti zastaví, vratim se na par dni k zapisu :-)
25. 03. 2015 12:54
Problém je v tom že to počítá absolutní hodnotu aniž by rozlišovalo přírodní - nepřírodní charakter :-) Rád bych konečně viděl někoho kdo dokáže přibrat ze sacharidů v zelenině :-)
25. 03. 2015 12:36
Program nenastavuje všem a automaticky 5000 kJ, to je omyl. Jak píše níže Naďa, program vychází z určitého vzroce. Problém je v tom, že většina žen, které sem přijdou, se nehýbe - a pohyb příjem samozřejmě ve vzorci navyšuje. Dále svou roli sehraje to, že je taková žena chronický dietář a má za sebou mnoho pokusů o hubnutí a zpomalený metabolismus (aniž to třeba ví), a zaškrtne tři a více pokusů o hubnutí - což je v pořádku přesně u toho, kdo opravdu léta hladoví a trápí se dietami. Ale při pohybové aktivitě a nezaškrtnutí tří pokusů je nastavení rozhodně vyšší a různorodé - podle míry aktivity a tělesné hmotnosti.
25. 03. 2015 12:35
nesouhlasím s tim, ze program nastavi KJ podle pohybu..vyplnovala jsem nekolikrat a vzdy stejne a to beham 5x tydne...od hodiny do 2h..v tydnu to dela kolem 6-7h..mezitim davam spinning nebo plavani...vzdy mi to nastavilo kolem 5tisic Kj..sama jsem si to upravovala na 7600KJ, ale mam hodne nacteno, takze si myslim, ze ten, co proste prijde a veri programu, bude nemile prekvapen...navic jsem uz tady cetla, ze se hubnuti pri pridani sportu uplne zastavilo a taky jsem tenkrat psala, ze se musi pridat jidlo, jenze ono se to mu tezko veri-bohuzel..
25. 03. 2015 12:29
To, že sa dá meniť pohyb v nastavení a odrazí sa to na príjme je super , hlavne ak to predtým nebolo. Všetko sa dá zmeniť k lepšiemu - aj program sa v čase vyvíja.....že :-)
25. 03. 2015 12:25
5 000 kJ je strašne nízko. Neviem, kto má bazál 5 000 ? Snáď nejaké dieťa. To je tak príjem, aby si človek ľahol do postele a nikto sa ho na nič nepýtal a nemusel nikomu odpovedať :-) Vačšina ľudí tu chodí do práce alebo má iné denné povinosti. Aj bez cvičenia tak potrebuje ešte aspoň 5 000 x 1,3 = 6 500 kJ. To je už lepšia hodnota, od ktorej sa može odraziť a naučiť poslouchat svoje telo. Nie som super odborník, ale ja to vidím tak.
25. 03. 2015 12:23
Souhlasím, ale z druhé strany je faktem, že většina obezitologů doporučí totéž - bez ohledu na pohybovou aktivitu a pracovní vytížení......Tady je třeba si dobře přečíst, že se kj navyšují podle pohybu, který si nastavíme. Když jsem tu začínala, byla pohybová aktivita nastavená stejně po celou dobu cyklu - teď mi moc vyhovuje, že se dá týden co týden měnit, podle skutečnosti a času cvičit - to je rozhodně posun k lepšímu...
25. 03. 2015 12:10
Ešte som si neprečítala komentár Nadi, ale úplne s tebou súhlasím !!!!!
Malo by sa to prehodnotiť, pretože nie každý na to príde včas, hlavne ak sa o tom práve nediskutujena zdi- ako práve teraz, a mám pocit, že už to tu bolo aj predo mnou - ja osobne som na to musela prísť sama. Bohužiaľ.
25. 03. 2015 12:03
Program nastavuje obvykle kolem 5000 kJ na hubnutí těm, kteří nevyplní pohybovou aktivitu. Vzorec pro výpočet dodala STOBu obezitoložka a nutriční specialistka, která dlouhodobě pracuje v této oblasti a účastnila se grantů. Je to obecně používaný vstupní vzorec BEV podle prof. Miffina, zvýšený o koeficient pohybové aktivity, snížený o 2000-3000 kJ a snížený o koeficient pro opakované pokusy o hubnutí. V programu chyba není, ale je třeba si uvědomit, jak je často zdůrazňováno, že se zvyšováním pohybové aktivity by se měl navyšovat příjem na kartě Nastavení. Pohyb je důležitou součástí hubnutí. Ze zkušeností se s pohybem hubne i při příjmu nad 7500 kJ a obecně by se k těmto hodnotám mělo dospět do konce hubnoucího cyklu, aby přechod k udržování nebo normálnímu stravování nebyl skokový.

Kvíz o ceny

Soutěž o produkty Meggle
Soutěž byla ukončena, gratulujeme výhercům. Výhru je nutné si vyzvednout na Dni Zdraví 22.10.2022 v Praze na Pankráci. Více info zde

Ankety

Jaké nové recepty byste chtěli na STOBklubu?

Naši partneři